yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

25 Kasım 2010 Perşembe

Uras'ın bayram kitapları...part 2





   Uras 'ın bayram kitapları başlığı altında inceleyeceğimiz bu muhteşem yazı dizisinde önceliği son günlerin en çok okunulanı , anlatılanı, yorumlananı, yazıp çizileni ''Dinozor ''adlı esere ayırdık...
  Dinozorla yatıp dinazorla kalkıyoruz ...Efenimmm annesinin adını ''sinal''gibi garip bir telaffuzla söyleyen Uras Oğlan ; kitapta adı geçen ''allosauros '' isimli dinazoru çok fena güzel diyiveriyor...
  
  Tavsiye ederiz Tübitak kitaplığından...




    Deli Anne mizden duyup,  peşinden uzun süre koşup, sonunda halamızın İstanbuldan kapıp getirdiği ODTÜ yayınlarından 3 güzel kitapta dolduruyor bayramımızı...
   Muhteşem çizimler ve anlatım gücüyle...
   Sizi görüntülerle başbaşa bırakıyoruz...

  Stop...


 
  


    - Tatlım pinokyo yumu? benekli faremi gördünüz mü yümü Zogi yimi okuyalım???
   - Benekli fayeyi okuyalım anne onda pinokyo da var...
(hakkaten var benim kavramam 30 snyemi aldı)

     O kadar kibarızKİ ''alabiliymiyim edebiliymiyim  özür dilerim teşekkür ederim vs vs ''amma velakin;
    o yuncağı devrilince salak diyiveriyor bir hışım... ardından hemen bana bakıp
      '' sana demedim anne kendime dedim kendime''

  (unutmayacak bu lafı sanırım hiç )

  



  
  

                        Bugün elimin altına geliverince bakalım buda neymiş dediğim  bu kitap sonrası tam bir  çöküş yaşandı...Tak tak tak sorular bir celsede çözülüp sadece boyama işi kısmısı kalınca verdim Uras a kalemi boya bakalım dedim...
   Uras da '' tamam ben dışına taşırmadan boyayyım anne sen üzülme '' dedi...
Fırlattım attım kitabı  keşfetmeyivereyim çocuğum ressam mı olacak  avukatmı :(((
   Bugün kendime en kızdığım anımdır...
   
 
   



  
     '' banada sakız verirmisin ?''
   '' Sana veymem sen büyümüşsün men küçüğüm sakız çiğneyebiliyim''

  ''sana kehribarım diyebilirmiyim Uras''
   '' hayırrr anne ben biçeydöveyimmm bana biçeydövey diyebillisin''
'' hayıy anne men balon balığıyım balon balığıııı pöfffff ''yanakları şişirir gözlerimde şiştimi diye sorar...

 
  
 

Mavi takıntısı devam ettiğinden sadece mavi kutulu sakızları almaya yöneliyor...Onlarda ya naneli ya damla sakızlı...Geçen naneli çıkan sakızı ağzını yaktı
   ''Anne yapyaklı sakızdan( nane yaprağı resimli) almıyayım çok acı çok acı ... '''






anne menimle oynayabiliymisin?
tamam tatlım  ne oynamak istersin?
men bilmiyoyum sen biliyosun
Biraz oturupta oynamak isteyen anne sıralamaya başlar
   Hayvanlarınla çiftlik yapabiliriz, puzlle yapabiliriz, ev yapabiliriz, köprücülük oynayabiliriz vs vs..
  Tamam o zaman men bildim BİÇEYDÖVEYYYY...

 Biçerdöver ot biçer
 GAR GAR GAR GAR gider
 Buğdaylarını tavuk yer
Otlarını  inek sever...

GARRRR GARRRR GARRRR GARRRR...

8 yorum:

Mustafa Tanrıverdi dedi ki...

ovvv bayıldım urasa çok yakışıklı bi prens olacak ovvvv.

ayşegül dedi ki...

mayacım hayırlı ola yeni kitaplarınız,tavsiyelerini dikkate alıp not ediveriyorum biyerlere.

uras oğlanın cami aşkından sonraki en büyük aşkı biçerdöver oldu sanırım :)
bide onun dilinden anlatıyorsunya bayılıyorum :)
gözlerimde şiştimi :)))

anne kaleminden dedi ki...

:))) uras abi olma yolunda ilerliyor... kendini gayet güzel ifade ediyor artık:)
bir ara sabiha paktuna nın çocuğunuzun yeteneğini keşfedin kitabı netten talep ediliyor eve gönderiliyordu. hemen hemen duymayan almayan kalmadı sanırım... puanlama sistemi beni duruma uğratmıştı. standart sapmalar, taban puanlar bilmemneler sanki kpss sınavı... hiçbir şekilde uygulamadım. senin yazından o geldi aklıma keşfetmeyiverelim bu yaşta yeteneğini canım zaten o kendini gösterir :)

Adsız dedi ki...

sana sakız yok :)))
biçerdöverler sakızlarını asla vermezler :)

Nihal M. dedi ki...

Ayşegülcüm aynen ikinci takıntı biçerdöver ben üçüncüsünün dinazor olacağının sinyallerini alıyorum da gidip görülecek şeylerde değil ki çok sıkıntı çekiyoruz çok...sen bide biçerdöver masallarımızı duysan geberirsin gülmekten :)))

Nihancım evet ya o zamanlar sipariş verip yeni elime almıştım da öyle sapmalara felan gelemeden çok şükür fıldırtırıverdim:)))

Syrakusa biçerdöverler biçtiği otlarını yediriyor ya sürekli arada bir ağzımın yeşililği gitseydi bari diye istemiştim ben :((((

sanberk dedi ki...

Mayacım bu postunuz çok iyi geldi bana(moralime) daha sık görelim bundan sonra olur mu.Tatlı dilli Urasımızın düşünceleri hep merak etmişismdir:9
O test kitabı hakkında ben pek sevmedim inc eledim ve bana sorarsanız o kitaba göre çocuğun gelişim seviyesi ve yeteneği gösterebilecek mi hiç emin olmadım.
Görüyorum siz de de bazı takıntıları olur ama Bizde daha hafifi geçiyor sanki.Biz de de mavirenk,cami,köprü takıntıları var.Bide çocuklar dinozorlardan neden bu kadar hoşlanıyor anlamış değilim,acaba büyük ve güçlü olduğu için.Sanberk de dinozorlarla fazla tanışmadığı halde çok sevdi diyer hayavnlardan daha çok ilgini çekiyor diyebilirim ben de bun fark edip bilerel bu konuya fazla girmiyorum hatta sizn aldığınız kitabı alıp geri verdim yerien başak kitap aldım.eğer Uras çok takıntılı oluyor dersen dikaatini başka bir konularda dağtmaya çalış.ama bilki bir süre sonra ondan da sıkılıp başaka şeylerden hoşlanamaya başlar.
Salak kelimesi de çok yakında unutur bile ama onun yerinde mutlaka başka kelime gelir ve bir gün tam anlamayıla ne olduğunu anlayınca kullanmaya bırakacaktır.

Nihal M. dedi ki...

devamı var daha oyuncakları toplayıp yazacağım bu gece vakit bulursan fikriyecim..
test kitabı dediğin gibi hemen uzaklaştık nitekim...
bizde takıntılar ciddi boyutta oluyor ona gıcık oluyorum camiide öyleydi biçerdöverde öyle şimdilik...herşey biçerdöver ... ne anlatayım biçerdöver ne sorusu sorsan adın neye bile benim adım biçerdöver diyor ya o derece yani...
işin kötüsü salağın anlamını bilerek söylüyor laf olsun diye değil sinirlenince sinirlendiren şeylere otomatikman diyor :((( inş unutur

ayşe arslan dedi ki...

kitaplarınız çok güzel canım..
bende yeni kitaplar aldım kuzuya,traktör adı:))
sabah akşam onu okuyoruz:)

diyaloglarınıza bayıldım.bilmiş şey seni:)çok öpüyorum o bilmiş şeyi
sevgilerr