yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

12 Kasım 2010 Cuma

bayram önü URAS...




Geçen bunalımlı haftasonundan çıkışta koşa koşa aldığım kitaplar doldurdu günlerimizi...Birincisi çekinerek aldığım ( korkar belki diyerek) sevmezse sonra çıkarırım dediğim ama Urasın pek sevdiği kitabımız DEĞNEK ADAM mımız...



Hani böyle değnek kardeşliği tadında Değnek adamın kayboluş hikayesi  sonrasında Noel Baba tarafından evine dönebilen...Noel Baba kısmına eşim bozuldu biraz sevmez kendisini hediyeci amca diyecekmişim anlatırken???... Anlıyormu bilemiyorum Uras ; kurtarıcı olduğu ve evine getirdiği için  kabullendi Noel Babayı( Onun için kirlenmiş dedeydi bacadan düştüğü için) her ne kadar yeni yıl kavramlarını bilemiyorsa da...



Günde çok  kez okuyoruz bir sürüde Değnek Adam hikayesi  biz uyduruyoruz. Baterisinin bagetleri birer değnek adam oluyor.Kitaptaki gibi Uras bageti atıyor ağzıyla köpek gibi yakalayıp getiriyor yada ben yada baba :))))Yukarıda görülen kalemlerinde herbiri birer değnek adamımız biçerdöverle onları kovalıyoruz..
Kitapta en sevdiği ilk sayfadaki değnek adam ailesindeki çocuklardan birinin bacaklarını ağacın dallarında kafasını aşağı sarkıtarak duranı. Elbette o yayamaz Uras olur kendileri...






    Bir diğer kitabımız ZOGİ...Zogi isimli ejderhanın ejderha olma yolundaki öyküsü...Çok ama çok seviyoruz...Zogi gibi kükrüyoruz, alev çıkartıyoruz, uçuyoruz :)))Kitap biraz aferim delisi tarzında öğretmen ejderha öğrenci ejderlere yıldız dağıtıyor ...Orasını pas geçiyoruz...



   Yazın Şevvalle oynarken hep aynı kürekle oynamak istediklerinde teyzesi şöyle bir çözüm bulmuştu...Mavi yeşil siyah olanlar Urasın pembe kırmızı turuncu olanlar Şevvalin...Nerden bilebilirdiki takıntı olacağını...Uras kesinlikle MAVİ takıntılı hale geldi...Kışlık ayakkabı almaya gittiğimizde mavi dışında almam giymem diye tutturdu ...Aldık...Geçen gün ben mavi giyiyorum diye o babamın diye çıkarttırmak istedi anne kırmızı giysinmiş...Bunun yanlış olduğunu bir türlü anlatamıyoruz ama farkediyorum ki bu renk ayırt etmelerle aslında cinsiyetleri ayırt ediyor...Sen kızsın oğlansın demedik hiç ama büyükannenin kadın olduğunu dedenin erkek olduğunu biliyor. Nasıl bilebilirler ki benim kafam hiç basmıyor???Bu konuyu nasıl çözümleyebilirimleri düşünüyorum...




Zogi kitabındaki gösterdiği üzere mavi ejderhanın adı Uras pembeninki Şevval...






  Üçüncü bu hafta çok sevdiğimiz bu benim en sevdiğim BENİM MİNİK YILDIZIM kitabı.Uyku öncesi okumaya doyamadığım... Baba tilki ve minik tilkinin oyunu...Gökyüzünün en yukarısında ne vardır konulu? Bu oyunu sıkça oynardık zaten neler havada uçar diye... İşte kitabınıda yazmışlar.Ama uçak kısmısı yok onuda kendi uyduruyor Uras...
          Hayıy anne en yukayda uçak oluy uçak yıydız olmaz...






Kitap MİM ini dolaştıran arkadaşlara çok çok teşekkür ediyorum...Bunlar tesadüfen bulup aldıklarım...Bu hafta bizi oyalayanlar...






     Burda doktorculuk oynuyoruz ...Ve Evet hastayız ...Pazartesi ateşi ardından dün gece gene tekrarlayan ateş ...Süperenfeksiyon durumları...Burnunu açtırmıyor kesinlikle hatta 20 kusura burun kremi aldık vicks havasında sürdürmedi bile...Bayram da hasta olmasak şaşırırdım zaten...İmmuzinc ve ruşeym yağıda işe yaramadı.Antibiyotik alalı birbuçuk ay olmuş...Bugün gene başlamak zorunda kaldık...O ne acı bir tattır şuruptaki (azitromisin)...Tatlı diil bu değil anne yütfennn diye ağlarken bir yalayayım dedim süper süper acı ...Tetkik yaptıramadık gene babanın isteğiyle neymiş efendim kendimi tatmin için çocuğun canını acıtmaya  izin vermeyecekmiş...Çocukmuş bu hasta olurmuş...
   Ve şu saatlerde ben uyandım ateş kontrollerinde nöbet tutuyorum...







     Kitaplarla alıp geldiğim bir de hayvanlı dominomuz bu haftaki en çok oynadığımız oyuncak...Diziyoruz saklıyoruz sayıyoruz bişiler bişiler...




   


 Dün bana bakıp '' KEYATAAAAAAAAA ...'' dedi Uras... Büyükannesinin lafı...Gülesim geldi...
   ''Anneciğim seni çotttt seviyoyum'' deyip sarıldı durdu ateşlenince...İçim eziliyor ençok bu zamanlar...



  Anne işte çok kötü günler geçiriyor.Tamda buralara alışmak üzereyken tası tarağı toplayıp istanbula gidesi geliyor...Mümkün değil...Zerre çalışılası yok ama zerre çalışmama düşünceside ...





    Ve bayram geliyor...Ablamlar gelemiyor...Şükür bu sefer Şebnem (halamız)gelecek...Odtü kitaplarını dedim bulursada biçerdöver :)))Bulursa zaten Uras bayramda ençok halasını sevecek...Annemsiz ilk kurban...
   Şebnem için,  közleme patlıcan turşusu, bamya, börülce vs vs alışverişi tamam...Birde lahana sarması ...Ev baklavamızda yapılmış...Arife babama geçiyoruz...
   Şimdiden hepinize İYİ BAYRAMLAR...
  (En sevdiğimiz oyuncaklar  MİM inide haftasonuna saklıyorum yazabilirsem)

13 yorum:

ayşe arslan dedi ki...

ah canıım.
inan yiğit hastalanmış gibi benimde içim ezildi nihal ama yaa.ağlayasım geldi sabah sabah.kayınvaliden olmadan ilk bayram.buda üzdü beni.insanın çok sevdikleri olmazsa hayat boşluklarla dolu ...
neyseki kuzular hayatımızın büyük bölümünü dolduruyorda,içimize mutluluk katıyorlarda hayatı onlar için yaşamak istiyoruz.
kitaplarınızı çok beğendim.
bu aralar yiğit yapboza taktı ,kitap değilde yapboz alacağız yeni yeni
sizede iyi bayramlar canım
urası boolca öpüyorum
çabucak iyileşsin kuzum inşallah

Deli Anne dedi ki...

iyi bayramlar olsun size de Nihal'im :) kitaplar çok güzele benziyor hele ejderha tam bizimkine göre.. işi gücü dinozorlar, jderhalar zaten... urasın o minik ellerini yerim biçerdöverli. İnşallah en kıymetli biçerdöverini de getirir halası .. öperim

sanberk dedi ki...

Mayacım senden hep güzel fikir alıyorum ben sana da teşekkürler cNAIM.bİZDE ÇOKTAN KİTAP ALMADIK aYŞEGÜL_dURUYA SAĞOLSUN YENİ KİTAPLARIMIZ VAR AMA YİNE YETMİYOR YA HEP AYNI KİTAP OKUMAKTAN sANBERK DEĞİL BEN BIKTIM.bAYRAMDA YENİ KİTAP ALMAK LAZIM:)
UĞrasın favori oyuncakları çok merak ediyorum aslında araba ve lego onun favorilerden ama diyerleri de görmek isterim:)
Anneniz nur için olsun İnşallah böyle günlerde sevdiklerimiz yokluğunu daha çok hissediyoruz ama kalbinizde olduğu sürece onlar gitmiş olmayacaktır.
Uğras hastamı yoksa ben anlamadım,dünden beri Sanberk de hasta burnu akıyor bakalım umarım bayramda hasta olmayız.
Size çok geçmiş olsun.

Nihal M. dedi ki...

ayşecim işte geçen bayramdan daha iyi geçeceğe benziyor halamız var en azından...Genede eksiğiz işte :((
yapboz dediğin puzzlelarmı tatlım...bende karıştırıyorum hep???
salya sümük gidiyor işte Uras...Sümüğü yeşil dedim eşime hani bakteri eklenmiş anlamında Uras bağırdı yeşilll diiilll maviiii maviiii :)))
şimdi mavi sümük çıkartıyoruz bol bol :)))
Deli annem sanada iyi bayramlar tatlım...Selimin kitaplarının adını verdim bir bir hangisini bulur gelirse artık ben ençok köpek balığı keskini bulsun istiyorum onu çok sever eminim Uras... Zogiyide tavsiye ediyorum çok komik çizimler ama sonu biraz anlamsız prenses doktor oluyor falan ne doktoru olcam prenses olur otururum baş köşede sen genede almadan bi sonunu oku :)))
Fikriyecim kitapları sanberkde çok sevecektir eminim ben sonuncuyu tavsiye ediyorum özellikle babasıyla okutacak kitap olması bakımından :))))
oyuncaklarını yazacağım tek tek inşallah bu akşam...

gülay dedi ki...

Doktor ve hastane düşmanı, doktor bir baba da burada var galiba.Her hastalık halinde aynı tartışma yaşanır bizim evde de.Ben tetkik yaptıralım derim eşim,canı acıyacak talyanın diye şiddetle karşı çıkar:(
Uras da en kısa zamanda toparlanır umarım.Çok çok geçmiş olsun.

Nihal M. dedi ki...

gülay al bizdende o kadar... çaktırmadan götüreceğim başka hastanede yok ki :(((bizimki bide ateşi bilmiyo... ateşi var çocuğun derim senin ellerin soğuk der :(((bide inatlaşır bolca
teşekkürler tatlım yemez içmez uras ne zaman toparlanır bilinmez artık :(((

gülay dedi ki...

Nihal ben gizlice başka bir doktor arkadaşına götürmüştüm çıkışta yakalandık:)tam bir hafta küstü bize.Talya'nın her hastalığında derim doktor bir adamla evleneceğime bir kabzımalla evlenseymişim diye:))sanırım çocuklarına hastalık yakıştıramıyorlar.
Öperim ateşli alnından Uras'ı bolca

anne kaleminden dedi ki...

nihalcim geçmiş olsun urasa. ateş olunca zor oluyor herşey, iştah da gitmiş :( umarım çabuk toparlanırsınız...ben yatmadan önce okumak için masal kitabı aldım bir tane onu okuyorum uyku kitabı koyduk adını... gün içinde okumak için güzel tanıtımlar yapmışsın. şu odtü kitaplarını bulamıyorum ben de..ç d&r da yok mu ben mi göremedim bilmiyorum. iyi bayramlar sizede...

CEPAYNASI dedi ki...

geçmiş olsun Uras'a...
ve mutlu bayramlar hepinize:)

Nihal M. dedi ki...

gülaycım aynen dediğin gibi durumlar oluyor bizdede... demekki bunların hepisi böyle :)))
önüne gelenin tahlil tetkik istemesinden gına geldiğini düşünüp topun bizde patlaması olarak düşünüyorum ben bu olayı :)))
nihancım masal kitaplarını sevmiyor Uras şevvalde var her sayfası bol fotolu olsun ve kendim bakayım istiyor okurken...Zzaten bizim kitap faslından sonra bir saat kadar anlatmalı masal durumları olduğundan uyku öncesi çekilmez oluyor...
cep aynası teşekkürler...
iyi bayramlar hepinize...

Adsız dedi ki...

Cok guzel kitaplar! Degnek Adam bizde de var, okuma ve canlandirma fikirleri super! Benim Minik Yildizim'i cok merak ettim. Gelince biz de edinelim. Cok gecmis olsun Uras'a! Umarim bir an once iyilesir. Sana da cok kolay gelsin! Ve iyi bayramlar olsun hepinize, saglikli ve mutlu :)

Nihal M. dedi ki...

evrencim çok teşekürler ziyaretin ve güzel dileklerin için...
Kitap fikirlerinin çoğunu bizde sizden alıyoruz..ayrıca teşekkürler ...
iyi bayramlar sizede...

Unknown dedi ki...

Selam :)
Geçmiş olsun Uras'a,çabucak geçer inşallah!
Allah bağışlasın bu arada...