yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

16 Mayıs 2010 Pazar

Uras'la yolculuk...

evimize döndük gibi bir haftalığına...yazacak çok şeyim var birde toparlayabilsem...


bir aydır babamlayız yarım saat uzaklıkta başka bir ilçede.son iki haftadır rutin işe gitgellerle geçiyor günler...Gündüzleri de Urası bakıcıya bırakıyoruz. Uras ablanın evinde çok mutlu son zamanlarda ben evden giderken ağlıyordu şimdi sabahları üüükkanne ye( çoğunlukla büyükanne yerine anne diyor)sarılıp bize bay bay yapıyor.geçen ramazandada bir aylığına bıraktığımda çok rahat etmiştim sanırım bu yazda böyle geçecek. ev geniş manzara tam Urasa göre taraçada (kenarları çevrili) araba biniyor bol bol koşturuyor mahellede kedi köpek çoluk çombalak bol.bizdeyken abla dışarı pek çıkaramıyordu şimdi eve girmiyolar vsvs. velhasıl keyifler gıcır. zaten öğle uykusuna geç yatıp 18;00 civarı kalkınca rahat rahat yetişiyoruz.

Doğduğu günden beri sabahın seherinde uyanan paşayla telaşsız çıkıyoruz evden. yol boyu herşeyi ezberlemiş sanki ne zaman ne göreceğini önceden söylüyor . diyaloglar sabahları keyif veriyor hiç uyku sersemliği hallerimiz yok...


önce sağlık ocağının önünden geçerken nöbetçi ambulansı görüyor.

-ambulazz ıyyyyyyyyyuuuuuuuuu ıyyyuuuuuuuuuuuuuu

sonra en sevdiği( takıntılı halde sevdiği yaklaşık iki aydır vazgeçiremedğimiz cami merakı)camisinin minaresi görünüyor. köylerden geçiyoruz yollarda köy camilerinin minareleri var ama ev şeklinde yapılar.

-mooooo minaa ( mor minare)tubbesi yokkk evi vaaaaa aydede vaaaa tapııııı vaaa ( kubbesi yok ama ev şeklinde ,minarenin tepesinde hilal var ve kapısıda var nesi garipse???)

- yaviiiii minaaaaa tubbesi yok evi vaaaa tapıııı vaaa aydede vaaaaa ağaççç vaaaa( selvi ağacı minareyle aynı boyda görmesini engelliyor)

sonra yol boyu leylek yuvaları ve leylekler

- leylekkkkkkkkkkkkkkk lakkkkkk lakkkkkk laakkkk ( leylek leylek havada şarkısıyla bendeniz arka fonda)

arada yuvasında değilde elektirk direklerinde yada tellerde duran leylekleri görünce onlara hayıııır yapıyor pat diye düşerlermiş ordan:))))

sonra balajjjjjjjjj( baraj benzeri bi su toplama düzeneği)

peşi sıra geçilen iki köprü.

_töprüüüüüüü

-üzerinden ne geçiyor annem ?

- arabaaaa

altından ne geçiyor?

-dereeee

yol monotonlaşmaya başlayııpta tarlalar manzaradayken

_baba şarkı açç:)))

çok sevdiği bir şarkımız var eklemeyi başarabilirisem yükleyeceğim onunla oynuyoruz bir tur ama illa o şarkı Nihatı pek sevmiyor sabahları :)))çok konuşuyorya kendi konuşmak istiyor:)))


birde yol boyu traktör arıyoruz çift süren. deli oluyor görünce.kamyon otobüs bir yığında araba takibinde hoppppppppp büyükanneye...

Ablanın eşine bayılıyor bide. 1200 gibi işten çıkıp gün boyu Urasla oynuyor kendi babam o kadar sevip oynamaz. yerlere yatıyor güldürmek için. öğlenleri beraber yemek yiyorlarmış illa onun kepekli ekmeğinden istiyormuş:))) Urasın yemek halleri ayrı bir yazı konusu.


şimdilik böyle haller..yeni fotolar var uzun zamandır çekmemiştim bu hafta parkta bol bol çektim.şarj olunca makineler eklerim.becerebildiğim kadarıyla.




4 yorum:

ayşegül dedi ki...

merhaba küçük adam,özledik seni :)

uras için değişiklik olmuştur bakıcının evinde kalması,keşfedilecek bi sürü yeni şey olacak azmı?mutlu olmasına çok sevindim.
baya konuşmaya başlamış haa kocaman maaşallah ona.


mayacım güle güle kullan ödülünü :)
bende tecrübesizim bana göderilen kurallara uydum ama gördüğüm kadarıyla çokta önemli değil kurallar.Bazıları "herkese göneriyorum"demiş mesela.o yüzden kafana göre takıl.seni izlemelerinede gerek yok ayrıca bloğunun tanıtımı için sen takip ettiğin yada güzel bulduğun blogları ekleyebilirsin.Sevgiler...

MerveMiraç dedi ki...

cnm ne güzel konuşmaya başlamış uras cık .. videolarını da görürüz inşallah .. erkek çocuğu olmasına rağmen baya iyi bu konuda ..

cnm daha ne kadar sürecek bu bir haftaloğına mı kalıcaksınız evinizde .. bi de akşam 6 ya kadar uyuyunca gece kaçta yatıyo uras merak ettim :D

sanberk dedi ki...

canım tatalı Ursa kocaman maşallah,ne kadar tatlı konuşmaya başlamış.Onunla beraber vakit geçirmek çok eğelencelidir.Bide yolu naslı ezberlemiş öyle çok çok akılı bu çocuk.41 kere maşallah.

kucukprens dedi ki...

teşekkürler ayşegülcüm.sorma bi mutlu bi mutlu üüyükanneyle:))ablayla roleri değiştik gibi sabah serindi mesela ben üstüne bişi almadan götürdüm ablaya bana kızdı böyle getirme dedi burnu akmış tüm gün :)))
feridecim bu hafta evdeyiz haftaya babamda.ama eşimde netkolik olduğundan sanırım şu vodafonun falan bağlantı paketleri varmış onlardan alacağız ordanda bağlanabilirim laptopla.
uras hala uyku düzenini değiştiremiyor sabah çok erken kalktığından 600 gibi saat 9 10 gibi uykusu geliyor abah şekerlemesi yapıyr 40 dk kadar. o yüzden öğle uykusu saat 300 geliyor ve geç uyanıyor. binde bir tek uyku uyuduğu oda gene aynı saatlerde oluyor.:((
sorma fikriyecim çok fena oldu. evet yolu ezberledi her sabah her sabah ama ben sevmiyorum hep aynışeyleri sevmesini tekrarlamasını otizm vs bir sürü şey aklıma geliyor özelikle cami takıntısının önüne geçmeye çalışıyoruz.ama çoğu çocukta olurmuş birkaç çevremde var gene cami takıntılı olanlardan sonradan geçmiş hepside.
sevgiler hepinize