yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

24 Aralık 2010 Cuma

2,5 yaşa bir ay kala




                                          Bizim yumurtadan dinazor çıktı...
Bu yazı 2,5 yaşa bir ay kala yazısı bir türlü toparlanıp yazılamayan...son 15 gündür ki gelişmeler Şevval le birlikteliklerindeki çok çok daha iyi onuda 2,5 yaşa saklamak gerek...




Makas tutmaları kesmeleri güzelleşti...Kabiliyetsizlik bendeymiş meğer...Teyzesinden öğrendi...



10 a kadar sayıları tanıyarak ve bilerek saymaya başladı ve önüne gelen herşeyi sayıyor ...


Hamurunu oklavayla bir güzel açıp bıçağıylada kesebiliyor...



Boncuk dizme oyununu artık seviyor...






                        İlk biçerdöver çizimi :)))

Mantıklı sorular soruyor...



Mızıkçılık Şevvale nispeten daha az... Bir oyunla epeyce oyalanabiliyor...Hani böyle oyunun tadını çıkarıyor...



Bazı kavramları çok çabuk algılarken bazılarında hem öğrenmek istiyor hemde inatlaşıyor...



Küp ve dikdörtgenler prizması(dikdörtgenler prizmasası diyor) son öğrendikleri...Silindiri zaten biçerdöverden ezberledi...Özel çabamız yok ama geometrik şekillere yönelik aşırı bir ilgisi var...



Nasıl olsa unutur diye çok da üstünde durmuyorum açıkcası...Çok ısrar edip sorduğundan doğrusunu söylüyoruz o şekilde algılıyor...



Renkleri seviyor ara renkleri merak ediyor ama annesi ara renkleri bilmiyor ona en yakın rengi söylüyor '' anne sen milmiyomusun '' diyerek yanından ayrılıyor...






Dil gelişimi oldukça hızlı söylemediği şey yok gibi ama hala bazı harfler eksik...
  Sakız almaya gidiyorum men babamla sanada alayımmı anne?
   Al tatlım
   Ne renk istersin anne?
   Kırmızı al tatlım( mavi asla almaz  cinsiyet ayrımcısı tutum)
  Sakız aldın mı tatlım?
   Sana patates aldım sakıza gerek yok....
  ???
 Patates mi çiğniyeyim ben şimdi?
 Kızartıp yiyebiliysin anne???


Birkaç tekerleme ezberledi...Ezber konusunda biraz kötü...Çabuk unutuyor...




Hımmm...Bunun yanında tekrar bezlenmiştik biz demedim değil mi?
Çiş işi iyi gidiyordu, sık hastalık özelikle ishalli dönemde tekrar bağlayıp ablanında istikrarsızlığı sonucu( kendi kendine yemesine izin vermemesi ve bu bez işini beni bırakıp kreşe verirler mi ki endişelerinden yaptığını sonradan farkettim)tekrar bezlendik...

   yeme bozukluğu hala devam...İştahsızlık olarak değerlendirmeyelim canım sıkılıyor da aynı tür besinleri alma, farklı tadlara isyan , yumurta peynir ballı ekmek sabah üçlemesi, köfte pilav makarna ana öğün üçlemesi, havuç elma armut meyve üçlemesi ; sütsüz yoğurtsuz sebzesiz geçen günler üçlemesi neyseki abur cubursuz ( arada iki yalamalık topitopuda bıraktı kaşındırıyor meni diyerekten ) beslenme piramidimizi oluşturuyor...
    Ha bu arada blenderi bayramda bıraktığımızı da not düşeyim... Ablanın gelmemesinin artılarından biri bulamaçsız günler...Ve emzik de bayramdan beri yok...




  Nihayet persantil değerleri % 50 den % 25 e geriledi...% 10 sınırına gelince doktora götürmeyi düşünüyoruz...
  Yemediğinden sık hastalanan veledi de kendi immun sistemi dile gelsin çözüm bulsun diyerekten kronik sümüklüböcek ilan edip tüm vitamin ıvır zıvır takviyelerini  kesdik...
  Sümkür tatlım?
  Yeşil mi anne mavi mi ?
  Yeşil tatlım..
  offfff... Mavi olmaz mı anne???
 
 


   Uykuya dalış problemli hala sallanıyor ayakta...Öncesi sürü sepet kitap ardından uydurmalı masal ardından sallanma şeklinde...
  Bir saat olmuş yatağa geçeli , okumaktan anlatmaktan dilim damağım kurumuş ha şimdi uyuyacak derken;
   Babam sallasaydı meni?
  Neden tatlım?
  Daha güzel masal anlatırdı ondan....
  Pesssssssssssss   yaniiiii...





 Kendi başına giyinme işi hiç olmadı ; yanık  şevvalden göre göre çorabını çıkarmayı öğrendi şükretmek
lazım...

''Hareketi severimmm hareketi seviyoooooooooooo'' Madagascar   ve  Matter'in abartılı hikayeleri  şu aralar en sevdiği seyrettikleri... Tv ye ilgi yok ...Zati tv mizde bozuk epeydir çatıya çıkıp anten düzeltilecek :))Çatıya çıktık uyduyu bulamadık ama bir köpek bulduk sesiz sedasız enüst kattaki oğlan çocuğu besliyormuş bundan sonra sık ziyaret edilecek ...

En sevdiği şarkı...I like to move it...


I like to move it (Madagascar) from Petra Dema on Vimeo.




''Yütfen bezimi bağlarmısın anne men bezime yapmak istiyoyum daha müyümedim men''


'' Müyüdüm men süt içmek istemiyoyummmmm''


işine gelince büyüyor işine gelmeyince büyümüyor...




 Yukarda görüldüğü üzere çocuğun hiçbir suçu yok...Zehir gibi bir çocuk ... Kaldırımda kesinlikle el tutmayan koşan zıplayan ama yol gelince durup annesini bekleyip elini tutan; istenmeyen konularda mantıklı açıklamalarla çok çabuk kabullenen , yapabiliymiyim edebiliymiyim diye soran bir kere yapabilirsinlerde ikinciyi teklif etmeyen , yabani olmayan çabuk ısınan, doğayı hayvanları seven
  Bu ne ağacı anne? Peki bu ağaç neden yapraklarını dökmemiş?
  Kediye taş atılmaz  canı acır sen yannış yaptın Şevval kedi sevilir?
  Diye üzülen,
  yanlışlarında özür dileyen vs vs bir sürü güzel meziyet...
   çok bilen çok okuyan ama bildiklerini hayata geçirmekte bir o kadar beceriksiz obsesif annenin yanlış tutum ve davranışları sonucu çocuğun doğasını katleden bir ben...
  Yazıyı kendim için yazdım...Çünkü  son 15 gündür anneden ayrı günlerde Anneanne Şevval Zuhal teyze üçgeninde kendi yolunu yordamını bulan bir yavru...
  Aaaa abla Uras kendisi yiyor yemeğini,
 Aaaa abla Uras oraya kendi çıkıp inebiliyor hiç de düşmedi...

Aaaa abla Uras 'ı RAHATTTT BIRAKIRMISINNNN ARTIKKKKK....Alıp gitcem bak çocuğu!!!

11 yorum:

Deli Anne dedi ki...

O dinozorlardan al al yetmiyor Selim'e.. demek anne lütfen bezimi bağla ben büyümedim daha ha? bu yaşta bu cinlik :)

annesininmimosu dedi ki...

hangibirine yorum yazayım yaa.
gelişimini çok güzel buldum canım..şevvalle oynamaları güzel şeyler kattı bencede.katmazmı yaa.teyzesiyle,annanesizyle omasıda çok güzel..
makas tutması,konuşmaları,sayıları bilmesi harika...ben sende öyle yanlış bir davranış görmedim canım.kendine de haksızlık etme..
kuzumu ve seni çok öperim
maslacivert hahahaa,aklıma geldi bak şimdi

Nihal M. dedi ki...

deli annem şimdi biz o dinazoru kovaya koyalım mı illa suda mı duracak sudan çıksa küçülecek mi tekrardan??? lütfennn yardımmm
Selim çok aklıma geldi dinazoru çıkınca:)))
Bu tür oyuncakları hep özlem ablamız alıp geliyor bize benimde yeni haberim oldu :)))
Ayşecim maslacivertttt :))) Dur daha anne anne zuhal teyze olayı 2,5 yaşda sen o zaman nasıl değiştiğini gör :)))

ayşegül dedi ki...

dikdörtgenler prizmasası :)))

ne diyeyim mayacım,akıllı bıdık işte iki kelimeyle yorum özeti :)
maaşallah uras oğlana,hayatının her evresinde böyle zehir gibi olur inşallah.
bezide yaza bırakır artık acele yok,baksana daha büyümemiş hem :)
kendine neden haksızlık ediyosun,obsesif anne lafınıda duymayayım bi daha :)

Nihal M. dedi ki...

Ayşegülcüm hoşgeldin tatlım... Özledik sizi biz...
Uras a bişey dedirtmedikleri için annem ve kardeşim bende suçu kendimde buluyorum ne yapayım...(bakıcıya da yüzde 20 sini veriyorum)Şevval çok zor bir çocuk olduğu yerinde iki dk durmadığı için Urası el üstünde tutuyorlar...
Bu arada Şevvalle beraber tuvalete gidip kapısında çömelip bezine yapıyormuş yoksa aralarda kuru :))) bu wc işinide kardeşime yıkasım var mart geçsin de bir:)))
Durucuğu öpüyorum çokkkk

bahriye-krm dedi ki...

işte bir gelişim yazısı daha...canım ne güzel aklındaki herşeyi not almışsın...ben hiç yapmadım,yapamam gibime geliyor :))
yaşlar birbirine yakın olsada her çocuğun kendine özgü yetenekleri var...hiçbir çocuk birbirine benzemiyor...peş peşe yazdıklarınızı okuduktan sonra bunu daha iyi anlamış oldum...çocuklarımızı birbirleri ile kıyaslamak çok yalnış...
bak en azından senin bahanen ve kilosu ile ilgili..yemiyor...ya ben ne diyeyim canım..yemesi güzel hem de bir çok şeyi yiyiyor ama yine de zayıf :))

bahriye-krm dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nihal M. dedi ki...

ben asıl bunun için blog tutuyorum bahriyecim...
aslında çok çok yazmak istiyorum ve ençok bunları yazmayı seviyorum...ama sanki kendi çocuğumu abartıyormuşum gibi geldiğinden yada sizleri sıkmamak adına gelişim yazılarından sonra hemen aynı anda başka bir postla olayı kapatmaya çalışıyorum yorum yapılmamasını istiyorum...
Urasın bloğudur gündeliklerimde girer diğer türlüsünü yazmaya zamanım yok...Ama takip ettiğim çokda sevdiğim bloglar yüzünden bloğuda okuyucuya açık bırakıyorum şu aralar en çok yaşadığım ikilem bu...
kesinlikle haklısın tatlım...
Keremin ki bizim şevval misali yer kilo almaz ...öpüyorum sizi...

bahriye-krm dedi ki...

bence hiç düşme bu ikileme...aylar önce bana yazdığın bir yorumla tanıdım seni ve urası...yakın hissettim ye takipe başladım...hiç tanışmasak bile,sesimizi duymasak bile yıllar sonra birbirimizi okumak güzel bir duygu olur diye düşünüyorum...
sıkmak ya da kendi çocuğunu övmek diye bir şey yok...sonuçta bu blog uras'ın (senin)...tabikide yazacaksın,tabikide anlatacaksın....eklediğin resimler yazının uzunluğunu unutturuyor :))

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

Kaç gündür yoru göndermeye çalışıyorum ama başaramıyorum. Hırs yaptım bu kez başaracağım. Başaramazsamda yılmak yok.. Maşallah Uras'ımıza nasılda güzel ifade etmiş kendisini. Evet o daha küçük.. Ah bir bilse gözümüzde hep bebek kalacağını. Sevgiler

Nihal M. dedi ki...

teşekkürler Bahriyecim bakalım gittiği yere kadar :))
Umarım dediğin gibi olur...
Xenocum haklısın hep hala bebekler gözümüzde... Aslında kocaman oldular bile ama görmek isteyen göze :)))
teşekkürler güzel yorumlarınız için tekrardan...