yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

15 Eylül 2010 Çarşamba

2 yaş 2 ay...





    Aylık dergi bağımlılığımı sınırlandırdım enson kucak kucak yemek kitabı veriyor diye evin her köşesi yemek dergisi olunca ve ben içinden birtek bile yemek yapmamışken dur dedim olaya... 3ü benim biri eşimin biride Urasın 5 taneye indirdik aylık dergi olayını.Genede diğerlerine de bakmadan geçemiyorum  gördüğüm yerde. Geçen gün anneyiz biz   dergisi koskoca bir kitap veriyor görünce aldım...İçinden çıkan kitapda bir annenin bloğundan yazılar vardı... Geçmişe yönelik geri dönmeler çok hoşuma gitti...Bende derleyeyim dedim Urasım ne alemlerde...



   


Konuşmalarımıza dikkat ediyoruz hemen taklit ediyor orda burda anlatıyor neyseki anlamıyorlar :)))








Kendim yicem kendim uyucam kendim yapcam vs arttıkça arttı...






bu ne o ne neden anyamadım larla dolu cümleler...






Bizden daha cesur çıkıp '' bez takma bana anne '' dedi çıkarttık ama geceleri uyuyunca bağlıyorum uykum çok derindir...






kesinlikle öptürüp sevdirmiyor babası gibi yaban biraz yabancılara karşı...Babasına çok yalakalanıyor ama babajım benimmmm diye diye...







çok komik deyip deyip gülüyor olur olmadık şeylere bu hali gerçekten çok komik :)))







 

tv seyretmiyor kesinlikle ama CARS  filmiyle yiyip içiyoruz oyuncakların katkısı büyük...hepsini sıralıyor hepsinin adını işini filmdeki görevini biliyor akşama kadar onlarla oynuyor ...tabiki yalnız değil...Hadi oyun kısmı tamamda birde gece masal kısmı var o sinir bozucu.


   
     Anne yayamaz ayabaları anlat, anne biçerdöveri anlat, anne mac anlat şişmek anlat nerdeyse tüm filmi anlattırmaya kalkıyor benim uykum geliyor ...Bu arada 1 yaşa kadar hiç sallanmadı Uras hep kendi kucağımda sızdı kaldı ama bakıcıda uyuyamayınca oda sallamaya alıştırdı ve şu aralar böyle gidiyor...Kendim uyucam diyor sallanmak istemiyor ama bir saat geçiyor herşeyi yapıyoruz ama uykuya dalamıyor bi beş dkda gidiyor zaten ayağa alınca öncesi masal kısmı uzun :)))




    Bu arada gene arabalarla oynamaya çok geç başladı erkek çocuklarına göre...Araba çeşitleri favorisi şu aralar..en sevdiğiyse tırlar...ve tabi itfaiye ambulans polis...hele bide sirenleri çalarak gidiyorlarsa...







oynarken kendi kendine hikaye uyduruyor ve hikayelerde çok yaratıcı onları dinlerken çok komik oluyor...





anne ben biçeydövey oydum fyank(frank biçerdöverin adı) otlayı biçiyom böööle böllleee otlay çıkıyooo tavuk yemi çıkıyo buyamdan ,meytırla şişmeki yakayıcam şunlayda seyyyetsin beni(hepsini pistin kenarına dizmiş seyirci pozisyonunda) kaşyayımı çattım böööleee ışıııımı yaktımm şimdi yakalayım ben onlayı.....





Özlem ablasının oyunlarına bayılıyor bitek ona mıncıklatıyor kendini...





elleyip duymaaaa, bi kere öptün başka yok, dokunma saçlayıma amannnn amannnn amannnn...






Özlem ablasının annesini sevmiyor :))) Sen gelme diyor özlem gelsin...Özlemi hep eve çağırmaya geldiği için sanırım düşman bellemiş...





Bugün Özlem ablasının okulunda oy kullandık ilk kez okula girdi ama sevmedi :))) ben ditmem okula dedi...




 

Parkta büyük kaydıraklardan kayabiliyor artık hemde dönerlilerden :))






16 parçalı puzzleları yapabiliyor...






10 kadar sayıları biliyor ama saymıyor say deyince van tu tri fort diyor...

Tvnin matematik zekasını zayıflattığını söylüyorlar bir dönem tvyle yer içerdik ve hakikaten en az ilgili olduğu konu hala da sayılar...







Alfabenin birçok harfini öğrenmiş öğrenmesini istemediğimizden annenin ası babanın bsi şeklinde çoğu abc şeklinde değil. mesela h harfi sandalye T harfi masa ...çok soruyor söylemek zorunda kalıyorsun...Bu durum çok sinir bozucu oluyor yolda gördüğü harfleri okumaya çalışıyor...Aaa bu daha küçük değil mi? bilmiyor öğretmiyoruzlara inandıramıyorum.Bide bunu ukalaca yapıyor bu hoş değil  ;
   Durak levhasının yanında durup dedenin D si bu diyor...Sanki ben bilmiyorum gibi bide zaten bana söylemiyor yoldan geçenlere söylüyor aferim delisi gibi bişey oldu...Hem tüm ilgiyi kendine çekiyor hemde kendini sevdirtmiyor...





Trafik lambalarını ve anlamlarını biliyor...






   Şevvalle çok güzel oynuyor  ama diğer akranlarıyla aynı uyum yok...Biraz daha büyüklerle oynamayı seviyor...
   
   inatçı ve  şımarık bir çocuk...yapma deyince o an yapmasa bile aklına kazıyor biz onunla ilgilenmediğimiz bir anda koşup yapıyor...
    gıcıklık yaptığı anlar sıkça bile bile gözünün içine baka baka...yapabiliymiyim edebiliymiyimler kabalaştı arkadaş çevresi genişledikçe edeveeeeeeseneeee dedi geçen gün o ne yahu??? edebilirmisin annecim tatlım   
         amaaannnn edeveseneeeeeeeeeee ???
    
      tatlım ordan düşersin bak sonra kolun bacağın kırılır şurdan atla istersen?
      düşmem ben düşmem tolun bacaaam tırılmazzz...
     Tamam atla o zaman ama baz gibi kolun kırlabilir( buzz oyuncak hikayesindeki robot)
      o zaman baban   seni hastaneye götürür bandaj yapılır ayağına hani benim ayağımada yapılmıştıya onun gibi???
    babam beni o zaman hastaneye götütrmez tamiyciye dötürür tamiyciye dötürsün beni ...
     Tamam atla o zaman???
    sonsuzluk ve ötesiiiiiiiiiiiiiiiii  diyerek atlar ve düşer ağlar
    anneeee tyem süy tyemm bandaj yapma tyem süyyyyyy...
              yani boşuna konuşuyoruz...




    Hoplama atlama oyunu en sevdiği oyun nerden olursa farketmiyor kaldırımdan merdivenden koltuktan ordan burdan...

babamla geçen tartışıyorlar hoplama yaparken dedede atlıyor oda bi konuda anlaşamamışlar beni aldı götürdü  
    anne dedem yannış diyor
    ne diyorsun baba
     susuzluk beldesi
    yok baba öyle değil atlarken SONSUZLUK VE ÖTESİİİİİ diyeceksin...Hönk???

   


    Babasıyla iki dk o varken konuşamıyoruz ilgiyi hep kendinde istiyor...
   
    Rutinlerini seviyor... Sabah kalk salona geç yere yastığını götür yat biraz mayış sonra tam kahvaltı vakti kalk arabalarıyla oynamaya başla...
   
    Sonrada kahvaltıya arabalarını taşı onlarda yesin bahane ben yemicem :)))
   
    makarna köfte pilav favori  üçlüsü hala...Tv karşısında yedirmeye döndürdük işi gene son iki aydır bet beniz gidince...Kırk takla ataraktan...
  
    ceviziçi antep fıstığı badem sevdiği diğer üçlü...Hatta geçen babamız bunlar çok yağlı obez olurmuki diye saftirik bir soru sordu? sanki bir kilo yiyorda ama obez olmasından da korkmuyor değilim beslenme problemi olan çocuklar ilerde obeziteye daha yatkın oluyor... hani derler ya küçükken zayıf sonra şişman olur...

    


       Gece biberonu başucunda bazen bitiriyor  anneeeee suyum bitttiiii gittt doydurrrrr diye beni uyandırıp suyu hüpletip yatıyor...

     Babasından bişey isteyeceği zaman babası diye hitap ediyor( anne ağzı ) sinirlenince babasının adını söylüyor özellikle bir şeyi ikinci kez söylemiş ve hala baba kulak vermemişse ( gene anne ağzı) hayır kelimesini hiç kullanmıyor onun yerine amannnn amannn  diyor ( gene gene anne ağzı)

  

   
     giyinme konusunda da aynı babası ne giydirsen giyiyor hiç seçmiyor bakmıyor bile hatta. ve kesinlikle bu konuda kendim yapcam demiyor ama geçen bayram parasını çorabının içine sıkıştırmaya çalışırken gördüm pazarda pazarcı kadınlardan biri öyle yapıyordu ordan aklına geldi sanırım beceremedi elbet :))) çorap çıktı gitti...
    bide kıyafet hediye geldimi hiç beğenmiyor oyuncak değil diye:)))

   ha unutmadan tek gözle göz kırpma işaretini artık yapabiliyor pışıkkkkk  ;)))
  

  
  

6 yorum:

ayşe arslan dedi ki...

amaan.:)))
yiğitin de en çok kullandığı kelime bu bugünlerde:))(anne ağzı)
çok güzel ama nihalcim bu.ne bilmiş bilmiş konuşuyor,tam sevmelik,sıkıştırmalık,ama yaptırmaz ki şimdi.:))
maşallah kuzuma,öpüyorum

bahriye-kerem dedi ki...

nihalcim herşeyi not etmişsin...maşallah uras'a çok akıllı...harfler,sayılar(ingilizce),trafik işaretleri...başlamış öğrenmeye...araba seven,arabalarla oynayan çocuklara bakakalıyorum...kerem hiç sevmiyor...çok çabuk sıkılıyor onlardan...varsa yoksa kitapları,yapbozları...
ben de bolca ceviz içi,badem veriyorum...ileride obez olurlarmı gerçekten :))
iştahsız ve zayıf çocuk büyütmekte çok zormuş...derdim kilo değil zayıf olsun ama güzel güzel yemeğini yesin...gelirmi o günler ?

anne kaleminden dedi ki...

nihal, gerçekten maşallahı var uras ın... bana yaptıkları epey ileri gibi geldi... babana çok güldüm okurken susuzluk beldesi demiş ya :))) bezi falan da çıkarmış maşallah yakışıklıya, saçlar da dik dik pek havalı :))))

Feride dedi ki...

waoovv ... walla pes diyorum uras kendini aşmış .. abc yi de mi öğrendin vay bıcırık seni.. istese 100 e kadar da sayar mayacım bu baksana alfabeyi kavramak çok zor çünkü .. o tatlı konuşmaları çek de videoda izleyelim yaa .. çok güzel anlatmışsın .. yakın değiliz ki gelip istemese de bir iki mıncıralım :( tipe de bak , saç baş tafra hey Allah ım neresini ısırsak , ağzımızın suyu aktı yaw.. sen bu yakışıklıyı istemese de benim için öp içimde kalıcak walla .. daha önce de dediğim gibi uras en az 1 yaş ilerde gidiyor bence .. maaşallah zeki kuzuma .. iştah konusunda ben de muzdaribim maalesef.. sağlıklı olsunlar da napalım .. 2 yaş 2 ayı kutlu olsun .. nice aylara nice yaşlara.. ama hep birlikte olalım inş. :)

sanberk dedi ki...

canım ne deyim öaşalalh Urasa sen pek kabul etmiyorsun ama uras bizimkilere göre ilere gidiyor.Sanırm Sanberk ile oynaka istemeyecek bize göre siz kocaman abi siniz:)
akılı bıdığımız öp bizden.

Nihal Maya dedi ki...

ayşecim aynıyız demekki aman aman :)))sıkıştırtmıyor yalnızca özlem ablasına torpil geçiyor:)))
bahriyecim sağol tatlım.... bende not alayım dedim kitaptan heveslenip.trafik işaretleri değil elbette ben bile bilmiyom onlarıo trafik lambaları ve anlamları demek istemiştim hemen düzeltiyorum :))bide şu var ben hiçbirini öğretmiyorum sadece sorunca ama abla öğretiyor herşeyi bakıcımız yani...
kitap ve yapboz daha güzel değilmi uras da onlarla az ilgili mesela...kereminde matematik zekası iyi maşallah...

araba meslesine gelince uras da çok geç oynamaya başladı hatta kendi arabamızın hiç önüne bile binmedi binmek istemez. ama o filmden sonra ilgisi arttı onları kişiselleştiryor her arabaya kimlik verince sevdi sanırım ama öyle saatlercede oynamaz benimle oynar...
anne kaleminden çok sağol tatlım ilerde değil aslında yazınca öyleymiş gibi geliyor...ortalardayız biz...saçlar özlem ablamızın eseri gelir gelmez hemen dikleştiriyor :))

feridecim nasıl öğrenmesin heryerde abc var ondan ilgili bence...video çekiyorumda ben çekerken susuyor çaktırmadan çekmeye çalışıyorum gene eklerim...
yok yok feridecim sayıları sevmiyor :)))
fikriyecim sağol tatlım oynar ama annesi sever hemde çok sever...bide negatifleri yazayımda görün siz :)))
hatta bu gece yazayım :)))
çok teşkkürler güzel yorumlarınız için...