yaşamözüm_URAS'ım

yaşamözüm_URAS'ım
gülüşün en büyük hazzı verir hayatıma...

23 Haziran 2010 Çarşamba

2 yaşa bir kala...

          Çok az kaldı 2 yaşımızı doldurmaya...Doğum günü hazırlıklarıysa hiç yok henüz. Aklımdan çeşit çeşit fikirler geçiyordu aslında heleki buradaki doğum günü kutlamalarını rengarenk süslemeleri görünce bende birşeyler yapabilirim derken bir yanımın hiç kıpırdayası yok...Babaannemiz olmayınca zor geliyor herşey. Annem olsaydı şimdiye herşey tastamam olurdu.Şunuda yapalımmı ben bunuda aldım ben bunuda yaptım diye herbişeyi organize ederdi. Geçen sene bu zamanlarda herşey tamam sadece heyecanlanıyorduk.Şimdilerde o yok ve biz de yarım yamalağız...
   neyse daha zaman var biz 23ün tadını çıkarmaya devam edelim. Ne Zamandır yazasım var özellikle
ayşegül ün 23 yazısından sonra...

    Neler neler var 23 biterken bizde...
  *Bıdı bıdı bıdı konuşup duran bir oğlancık var herşeye verilecek cevabı oluşmuş...


       -anne su iççem ( su oynama oyununa giriş cümlesi)
    tamam git iç annem biberonun orda (oyalama taktiği)
       -baydaktan iççem
    tamam tatlım bardağın da orda!!!
        - kocamannnnn baydak ( başladık )
   tamam tatlım al sana kocaman bardak
         - pipetli baydak( nasıl yani beni mi kandırıyorsun sen)
 pipetli bardağınıda vereyim peki ( bu arada su sebilinden kendisi teker teker doldurup köşeye diziyor bardakları)
       - kaşık( ohhhh ne alaa )
  sumu oynamak istiyorsun annem?
        -Evettttttttttt (kesinlikle yalan yok bu evete verdim gitti kaşığını)
     sonra sırasıyla balıklarını cevizlerini arabalarını mimimum oyuncaklarınıda toplayıp gelir.
    - anne öytü, tepsi deniz vey ( örtüyü ser tepsiyide koy dökebilirim denizide bir leğen)
  oyyyy oyyyy oyyyy ne oyundur o öle zaman su gibi akar gider annede dahil olur sebildeki suyu ziyan etmesin diye habire çeşmeden su doldurma göreviyle meşgul olaraktan...
   oyunun getirdikleri çok fazla oldu bizde hal böle oturup lafın iki bacağını kırıverelim deyince...
 battı- yüzdü,büyük- küçük , sığar -sığmaz, az- çok, boş- dolu, vs şeklinde kavramları öğrendik.renkleri pekiştirdik..
     kendi tanımlamaları var aynı annesi gibi abartarak anlattığı;  kocamannnnnnnnnn baydak, küçücük baydak, minicik baydak, turuncu pipetli plastik baydak( bunu söylerken lafı öyle çok karıştırıyorki çok komik), poytakallı baydak vs vs . bunları tekrarlatmaya bayılıyorum:)))

  
  
  
   *Annem benim babam benim deyip sarılıp duran heleki yaramazlık sonrası yalakalanmalar var...babasıyla koyun koyuna uyumaları ben uyucam baba süt getirrr anne devekuşu anlat bi daha bi daha titap okuuu diye yalvarmaları var...


   *gerçekten bilip bilmediğinden anlayıp anlamadığından emin olamadığım diyalogları var.
    - tavuk ne yapar tatlım?
    - yumuyta
    - peki yumurtayı kim yapar?
     - anneeeeeeeeeeee!!!!!
    - inek ne yapar peki?
    - süttttttttt
    - sütü kim yapar?
    - babaaaaaaaa!!!!!
  (sizce anlamış gibimi duruyor ben yumurtacı baba sütçü)
   * bir zıplama bir hoplama telaşı içinde şıpır şıpır terler eşliğinde sonu gelmez '' lay lay lommm''
''minik kelebeğim minik kelebek ''şarkılar var.
  * elinde oyuncak tırtılı eller arkada hoplaya zıplaya bacakları yere yatıra yatıra '' aman tıytıl canım tıytıl tıytıl tıytıl ....'' uzayıp giden tırtıl dansımız var.
    
   
  * öğrenmeye almaya vermeye açık tavırları var ( hiç bu zamana kadar bu derece kolay olmamıştı aktivite yapmak)


* hemen hemen hergün gidilen  kuma çamura belendiği parklarımız var.

haftasonları Şevval le dedesinin onlar oynasın diye bahçeye döktürdüğü kumda saatlerce kule yapmaca, kuyu kazmaca vs vs zevkten dört köşe olduğu oyunlarımız var...

   bir sürü bir sürü güzel şey var  aklıma gelmeyen, günümü gecemi dolduran...biraz daha laf dinliyor en azından yatıp ağlayınca elde edemeyeceğini anladı nihayetinde genede ağlamaraı olmuyor değil ama gelip geçici kısa süreli...
 olmadık yerde olmadık şeyler söylüyor şaşıp kalıyoruz...
burası orta camii dedi geçengün ortaköy camiinin fotosunu görünce - ki biz camii takkını olduğu zamanlarda istanbul hatırası çektiğim beş on camii fotoğrafını sussun yada yesin diye oyalama taktiği olarak kullanırken ne zaman ortaköy camii dedikde aklında kaldı????
 sonra pipim kocamannnnnnn dedi geçen gün... pes yaniiiii onu kim demişki sanırım altını aldırmadığı zamanlarda söylenen lafı uzatmak için söylenen bir cümleydi...

bu arada Kırıkkale de sürekli şevval takibindeyken çişin nasıl nereye yapılacağını görüp bende yapcam diye tutturunca bezini açıp bir iki klozete oturtmuştuk.pazartesiden beri ablayla sürekli klozete oturuyormuş, uyanınca kuru oluyor bezi diyor evde tabii oyuna dalınca çiş işi unutuluyor...
kahverengiyide öğrendi renk olayımız tamamdır.yalnız arada siyah ve beyazı karıştırıyor:))))
sayılarla aramız yok net olarak iki üç sayıyı bilip nerde olsa gösteriyor ama henüz sayamıyor genelde dört beş altı on şeklinde saymalarımız...
eliyle kare üçgen yuvarlak yapmayı öğrenmiş , iki elini birleştirip işaret ve başparmakları kullanaraktan.geometrik şekiller onun için artık çocuk oyuncağı( bebekliğinden beri çok ilgili bunlara)
hafif- ağır , alt- üst, yukarı- aşağı, altında -üstünde,içinde dışında vs vs birçok kavramıda pekiştirdi...
Kuru renkli boyama kalemleri hala çok favori. güneş çiziyor bol bol denkgelişde aydede...
yemek işi artık çok rastgele. arada ne tırtıklarsa oyuna dalıp peynir yutturmaca...şükür yaz meyveleri sebze açığımızı kapatıyor.erişte pilav ve köfte üçlüsü her akşam öğününde...
ve hep diğer çocukları istiyor hep gözü kardeşlerde!!!!!
ne çok yazdım daha bir sürü şey var anlatılmayanda ....
bunun yanında
yorgun bir anne yorgun bir baba herşeye rağmen hep onun yanında....


   

9 yorum:

ayşe arslan dedi ki...

mayacım harika yazmışsın,,urasçım ne çok şey biliyor maaaşallah,vaktin olursa yazsana bunları nasıl öğrettiğini,ben çalışmayan bir anne olarak bazen sıkılıyorum aktivite yapmaktan,bazen tv açıp işime baktığım oluyor,neler yaptın neler yapışmamaı gibi şeyler bekliyorum senden,
yakışıklı oğluşunu ve seni öpüyorum,,

kerem'li anlar... dedi ki...

nihalcim bir nefeste okudum yazını...çok güzel şeyler oğretmişsin yakışıklıya...ve tabiki burda urasın hakkını yememek lazım...tüm öğretilenleri almış...''babaanneler'' bizimde herşeyimiz...benim için kocaman bir güven kesinlikle...inşallah güzel bir doğum günü olur ve gönlündeki güzellikleri yaparsın...

ayşegül dedi ki...

oyy urascığımın 23. ayı kutlu olsun,benim akıllı bıdığım yine çok tatlı resimlerde.

çalışan annelere hayranım,helede senin gibi hem çalışıp hemde çocuğuyla kaliteli zaman geçirenlere daha bi hayranım.
uras oğlanda zehir gibi tabi ne verdiysen almış kuzu.
kocaman kocaman maaşallah diyerek daha nice aylar,yaşlar diliyorum.
şevval fıstığınıda çok öptüm :)

NiLaY dedi ki...

oyyy maşallah, yeni nesil çocukları gerçekten harikalar :)

sanberk dedi ki...

Canım akılı Urasıma öp benden annesi çok çok tatlı bu ya.Mutlaka İstanbula getir bu tatlı ve akılı kunaşmasını duymak istiyorum:).Gelin Sanberkle bol oynasınlar arada Sanberke de biraz ders versin.Canım seni de tebrik ederim bu kadar yoğun olduğuna rağmen çocuğunla çok güzel vakit geçiriyorsun.Sana da biraz öpücük gönderdik:)

Nihal Maya dedi ki...

teşekkürler kızlar güzel yorumlarınız için...
ayşecim aslında hep aklımda tek tek yazayım foto çekeyim felan yaparken diye ama başına oturamadığımdan 23. ay içinde yazıverdim hepsini mesela feride kitaplarımızı sormuştu foto çektim ama oturup başına yazamadım henüz...bir ara toparlayıp yazayım aktivitelerimizi...
yakışıklı keremin annesi( hep böyle diyorum adını bulamadım bloğunda)sağol canım ilgin için...babaannemizi nisan ortası kaybettik o yüzden biraz buruğuz hep biraz eksik...
ayşegülcüm hepimizin 23 ayı kutlu mutlu umutlu olsun...o kadar yorucu oluyorki çalışırken enerjin kalmıyor zaten ama dayanıyorsun yok çocuk enerjini yenilermiş felan yok öle bişi ömrümden ömür gidiyo:)))
nilay gerçekten öyle tüm çocuklar harika şimdilerde...
fikriyecim kırıkkaleye gittik geldik kazasız belasız inşallah sonbahar olmazsa önümüzdeki baharda mutlaka geliriz...gelirsekte görüşürüz benim burnumda tütüyor zaten istanbul dayanamayacak gibiyim..

kerem'li anlar... dedi ki...

canım bu arada ismin bahriye :))

anne kaleminden dedi ki...

yazınızı ben de bir solukta okudum, uras gerçekten ne çok şey biliyor, bildiği şeylerin bir çoğu 2 yaştan sonra öğrenmesi beklenen şeyler... size de uras a da kocaman kocaman maşallah benden :)))))))

Feride dedi ki...

yazdıklarını okudum .. okurken biraz duygulandım biraz gülümsedim biraz merak ettim biraz hayret ettim hasılı yine duygu dolu bir yazı olmuş .. eline sağlık nihalcim .. yüzünüz hep gülsün cnm .. babayı ve şevvali de gördük bu arada iyi oldu :))